Masih di sini...
Menanti...
Masih tidak pasti...
Bila akan diberi...
Luvs,
KakChik
Pengikut
Ahad, 18 Ogos 2013
Sabtu, 10 Ogos 2013
10 -14 Ramadhan 1434H: Balik kampung ! Part 2
Haishhhhhhhhhhhh....
Orang dah beraya dah pun, KakChik baru nak citer pasal balik kampung bulan puasa hari tu.
Ehhhhh, ikut suka kita la nak berkisah apa pun, kan. Dah blog kita (ni ayat nak kena baling telur ke haper nih?).
Sebenarnya baru ada masa senggang sikit. Dok belek-belek phone baru perasan ada entry yang balik kampung nak taip lagi. Jari-jemari yang x berapa runcing ni pun rajin je nak bergerak. Jadi KakChik pun tulis la entry ni.
Kami bertolak balik kampung naik feri pukul 6.30pm dari Jeti Kuah, sampai Jeti K. Perlis cun-cun azan maghrib. Berbuka je dulu dengan air masak dan berhenti makan nasi bungkus kat Petronas K.Perlis. Makan dalam kereta jer. I tak kesah dah, semangat nak balik kg tu lebih membara gayanya. Cik Aimi pi pulun makan keropok udang habis satu bungkus besar masa kami stop kat situ. Tapi bila kami dah gerak, belum pun keluar dari Simpang Empat, dia dah berbunyi nak makan ayam goreng dia yang dibeli di KFC KP tu. Adoiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, anak, anak. Buat semangat ibu makin 'membara' aje. Sudahnya En Azman parking kereta tepi sungai di Simpang Empat tu. Berkelah Cik Aimi di bangku tepi sungai tu. Makan x ingat dunia sampai habis 2 ketul ayam goreng tu. Sementara tu En Azman p beli burger & air nescafe buat bekal sebab dah malas nak berhenti banyak kali nanti.
Kami gerak dari Simpang Empat dah pukul 9 lebih. Terus jer jalan ikut Tol Sungai Petani terus ke Grik. Berhenti kejap di hentian sebelum naik Grik sebab En Azman nak rest. Ada la dlm sejam lebih kami berhenti kat situ. En Azman sempat beli durian RM10 selonggok, ada 7 biji okeh. Isi pun cantik. KakChik pun turun gak beli buah dokong kat pakcik & makcik tu, RM5 sekilo. Pakcik tu cakap buah-buah dari dusun dorang sendiri. Gigih mereka cari rezeki sampai awal pagi, kan.
Lepas tu terus gerak naik Grik dekat pkl 2. En Azman biasanya suka drive malam sebab x banyak kereta tapi jalan ni tahan je la dengan lori dan bas. Dah itu aje jalan nak Pantai Timur dari utara ni. Tapi malam tu alhamdulillah jalan tiada masalah dan kenderaan pun tak banyak. Tapi roadblock tu banyak gak ar. 4 sekatan sepanjang Grik - Jertih. Perggggg, rajin abang polis bertugas bulan puasa nih. Kena tahan kat first sekatan sebab ada masalah dengan no plat, saiz x penuhi piawaian katanya. Nasib la x dapat surat chenta, bagitau tu kereta sewa. Cuma kena ambil nama kot sebagai rujukan ke haper x tau la.
Then lepas tu terus gerak dan alhamdulillah selamat sampai depan rumah kuning tepat jam 4 pagi. Cik Aimi terus bangun dengan cergas jer bila sampai rumah kuning. Keliling semua bilik, kejut semua orang, muhahahaha. Dia siap pergi peluk cium mok dan su nor yang tengah mamai tuh. Terus masak untuk sahur, bersahur, solat subuh dan terus zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.
Hurmmmmmmmmmmmm, rasa malas la pulak nak taip panjang-panjang. Tengok gambar jer lah ye..
Luvs,
KakChik
p/s:Caption nanti taip lain eh..muahahahha
Orang dah beraya dah pun, KakChik baru nak citer pasal balik kampung bulan puasa hari tu.
Ehhhhh, ikut suka kita la nak berkisah apa pun, kan. Dah blog kita (ni ayat nak kena baling telur ke haper nih?).
Sebenarnya baru ada masa senggang sikit. Dok belek-belek phone baru perasan ada entry yang balik kampung nak taip lagi. Jari-jemari yang x berapa runcing ni pun rajin je nak bergerak. Jadi KakChik pun tulis la entry ni.
Kami bertolak balik kampung naik feri pukul 6.30pm dari Jeti Kuah, sampai Jeti K. Perlis cun-cun azan maghrib. Berbuka je dulu dengan air masak dan berhenti makan nasi bungkus kat Petronas K.Perlis. Makan dalam kereta jer. I tak kesah dah, semangat nak balik kg tu lebih membara gayanya. Cik Aimi pi pulun makan keropok udang habis satu bungkus besar masa kami stop kat situ. Tapi bila kami dah gerak, belum pun keluar dari Simpang Empat, dia dah berbunyi nak makan ayam goreng dia yang dibeli di KFC KP tu. Adoiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, anak, anak. Buat semangat ibu makin 'membara' aje. Sudahnya En Azman parking kereta tepi sungai di Simpang Empat tu. Berkelah Cik Aimi di bangku tepi sungai tu. Makan x ingat dunia sampai habis 2 ketul ayam goreng tu. Sementara tu En Azman p beli burger & air nescafe buat bekal sebab dah malas nak berhenti banyak kali nanti.
Kami gerak dari Simpang Empat dah pukul 9 lebih. Terus jer jalan ikut Tol Sungai Petani terus ke Grik. Berhenti kejap di hentian sebelum naik Grik sebab En Azman nak rest. Ada la dlm sejam lebih kami berhenti kat situ. En Azman sempat beli durian RM10 selonggok, ada 7 biji okeh. Isi pun cantik. KakChik pun turun gak beli buah dokong kat pakcik & makcik tu, RM5 sekilo. Pakcik tu cakap buah-buah dari dusun dorang sendiri. Gigih mereka cari rezeki sampai awal pagi, kan.
Lepas tu terus gerak naik Grik dekat pkl 2. En Azman biasanya suka drive malam sebab x banyak kereta tapi jalan ni tahan je la dengan lori dan bas. Dah itu aje jalan nak Pantai Timur dari utara ni. Tapi malam tu alhamdulillah jalan tiada masalah dan kenderaan pun tak banyak. Tapi roadblock tu banyak gak ar. 4 sekatan sepanjang Grik - Jertih. Perggggg, rajin abang polis bertugas bulan puasa nih. Kena tahan kat first sekatan sebab ada masalah dengan no plat, saiz x penuhi piawaian katanya. Nasib la x dapat surat chenta, bagitau tu kereta sewa. Cuma kena ambil nama kot sebagai rujukan ke haper x tau la.
Then lepas tu terus gerak dan alhamdulillah selamat sampai depan rumah kuning tepat jam 4 pagi. Cik Aimi terus bangun dengan cergas jer bila sampai rumah kuning. Keliling semua bilik, kejut semua orang, muhahahaha. Dia siap pergi peluk cium mok dan su nor yang tengah mamai tuh. Terus masak untuk sahur, bersahur, solat subuh dan terus zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.
Hurmmmmmmmmmmmm, rasa malas la pulak nak taip panjang-panjang. Tengok gambar jer lah ye..
![]() |
| Bonda tercinta & SuNor Cik Aimi |
![]() |
| Muka ceria jam 4 pg, yeahhhh dah sampai rumah kuning... |
![]() |
| Gigih, jam 8.30 pg dah ready nak rempit ke Pasar Tani Kuala Besut... |
![]() |
| Sengih jerrrr, impian tercapai kononnya nak buat kek dgn SuNor,,makannye idok pun..haishhhhh |
![]() |
| Susah ya amat nak cari baju dia, last ibu rembat jer peplum ni..utk budak umur 11 thn...adoyaii. Nasib baik ada tukang oter...abaikan muncung ibu yang panjang sedepa tuh, 2 hari cari baju dia okehhhhh... |
![]() |
| Ikut p balesoh. |
![]() |
| Sengih jer memanjang Cik Aimi kat rumah kuning |
![]() |
| Posing lagiiiiiiiiiiiiiiii... |
![]() |
| Dan lagiiiiiiiiiiii, bekal air mineral Cik Aimi. |
Luvs,
KakChik
p/s:
Jumaat, 9 Ogos 2013
Eid 2013: 1 Syawal 1434H Part 3
Wahhhhhhhhhhhh, lagi entry pasal raya
Lepas ni x de dah sebab dah tak de pic
Huhuhuhuhu
Oleh kerana ramai je yang turn kerja tahun ni
Jadi, kami bawa potluck pagi raya
Sesama kongsi rezeki pagi raya gayanya
Disamping nak hibur hati yang jauh dari famili
Jommmmm..............
Layan pic anak perantauan beraya (kononnnnnnye)
![]() |
| Semua kontrol muka sedih, kihkihkihkih |
![]() |
| Relax rrrrr, next year turn kita pulak balik raya..muahahahah |
![]() |
![]() |
| Time makan jer, dah x heran raya ke idok... |
![]() |
| Tannnnn, u nampak excited giler tuh....kikikiki |
![]() |
| Makan pun nak posing jugak... |
![]() |
| Kuih raya gayanye.. |
![]() |
| Ada rendang ayam+daging, gulai ayam, tapai, nasi impit & ketupat palas.. |
![]() |
| Muka sayu jer...hukhukhuk Eid Mubarak Taqabbalallahu minna wa minkum. Luvs, KakChik p/s: |
Langgan:
Catatan (Atom)





















