Pengikut

Isnin, 25 Ogos 2014

Jam 3 pagi

Assalamualaikum semua...
Salam hari isnin..selamat kembali ke tempat keje..
Yeahhhh, esok kakchik cuti...:P

Petang semalam lepas balik tuisyen dan juga lepas selamat telan semangkuk bihun sup dan segelas milo ais..
Cik Aimi gigih kayuh gerek lagi
Alhamdulillah dah ok sikit kot..
Dah konfiden sikit
Walaupun terjun dari basikal tu masih ada
Kerap jugak perkataan takut tu keluar dr mulut dia...
Hurmmmm

Adoiiii, setiap kali ibu pegang hp mesti suruh snap
 pic dia...

Dan..lepas balik mengayuh tu
Dia ada homework yang kena buat
Masa dia menulis tu KakChik rehat la kat luar rumah
Sambil-sambil belek buku
Sekali....masuk rumah, dia dah selamat beradu
Dengan homework yang belum siap di atas meja
Nak kejut kesian la pulak..
Jadi, KakChik plan nak kejut dia awal sikit pagi esoknya

Tapiiiiiiiiiiiiii...sekali KakChik terjaga 3.00 pagi td
Terdengar dia bercakap dengan ayah..
Rupanya bangun menulis..
Siapkan homework tu...
Owhhhh...terharu ibu..

Pagi tadi, bila check semua dah siap
Siap simpan dalam beg dah..

Dah semakin matang dia..
Alhamdulillah..

Luvs,
KakChik

Ahad, 24 Ogos 2014

Segala rencah...

Kelmarin, seluruh Malaysia bersedih
Langit pun mendung saja
Tapi, syukur segala perancangan berjalan lancar
Selamat kembali kepada 20 jenazah mangsa nahas MH17
Tiada kata yang mampu memahami setiap rasa yang dilalui oleh keluarga, sanak saudara dan juga kenalan
Yang pasti paparan anak-anak kecil yang ditinggalkan meruntun setiap titis air mata..
Moga mereka kuat dan tabah dengan ujian ini...

Dan hari ini, dijangka 3 jenazah lagi akan sampai.
Semoga perjalanan akhir mereka ini juga akan lancar...

AlFatihah buat mereka yang sudah pergi mendahului kita..



Alhamdulillah, ibu ayah ada rezeki lebih sedikit
Jadi, Cik Aimi telah dapat hadiah hari lahir yang tertunda hampir seminggu
Pengganti yang lama dulu, yang sudah lebih 4 tahun
Yang sudah kecil,
Tapi masih lagi terjaga elok.
Tapiiiiiiiiiiii, Aimi biasa la
Dia,kan penakut sikit
Asal bergoyang sikit, terjun
Terjumpa bonggil sikit, terjun
Adoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...sampai bila nak naik guna tayar 4 nih...

Ayah yang berusaha pasang extra tayar utk
anak daranya..

Semangatttt..baju sekolah pun tak bertukar

Piknik bagai....
Kayuh kat jalan mati..ok sikit
Susah benau mata tu nak tgk camera..huh
Sengih kemain lagi..

Luvs,
KakChik

Khamis, 14 Ogos 2014

Always be my little princess..


Aimi turns 6 years old today. Alhamdulillah. Thanks Allah untuk anugerah, amanah dan pinjaman yang sangat berharga dan bermakna ini. Semoga Aimi menjadi anak solehah, penyejuk hati ibu ayah & keluarga, pembela agama dan berjaya di dunia & akhirat.

You will be always my little princess!!!!!





Sila abaikan pemandangan di belakang tuh..

Dan hari ini berpakaian baju raya ke sekolah sebab ada jamuan hari raya. Atas permintaan Aimi, ibu masak spagetti bolognese dan chicken ball (walaupun Aimi bukan makan kuah spagetti tu). Harap dapat la memeuaskan hati dia.

Luvs,
KakChik