Pengikut

Isnin, 21 Januari 2013

Keep writing...

Sila jangan terpengaruh dengan tajuk di atas...kikiki. Cumanya KakChik nak tanam semangat yang lebih agar tahun ni makin bertambahlah tahap kerajinan KakChik untuk menulis resensi. Satu yang KakChik belajar daripada menulis resensi ni ialah kisah atau apa yang tertulis dalam buku/novel yang diluahkan oleh penulis pasti ada baik buruk yang boleh dijadikan iktibar. Jadi, kita perlu bijak untuk menilai.

KakChik menulis resensi bukan sebab nak kritik atau blame penulis, cuma bagi KakChik menulis ni lebih buat KakChik ingat akan sesuatu kisah/cerita tu. Selain tu, KakChik tak mahu kemahiran bahasa KakChik jadi makin teruk. Sebab bidang kerja KakChik yang memang tak memungkinkan KakChik menggunakan kemahiran bahasa sebagai kerja harian menyebabkan tatabahasa dan nahu KakChik lintang pukang. Jadi, KakChik perlu ambil inisiatif untuk memperbaiki kemahiran bahasa. KakChik tulis juga bukan untuk orang lain baca, kalau ada yang baca pun KakChik harap dia akan ambil yang positif dari tulisan kecil KakChik ni.

Oleh sebab dah lama tak menulis resensi, dua tiga hari lepas selepas KakChik post resensi dekat Goodreads dapat satu komen yang buat KakChik tersenyum dan tersengih sendiri. 


10279217
Almiza azi... twinkle sangat cantekkkk...
Jan 19, 2013 04:46am · delete





4205209
Gobokairina Kakchikkkkkkkk......
Selamat menulis kembali ;))

Jan 19, 2013 06:57pm · delete

Terima kasih Tza dan Airina atas support. Ini juga yang KakChik suka apabila menulis resensi kerana ia telah menjalin ukhuwah dengan teman-teman baru yang jauh yang tidak pernah kita kenal.


P/S: Harap hutang resensi 2012 dapat la KakChik bayar. Jom, kita kayuh perlahan-lahan...:)

Luvs,
KakChik

Tiada ulasan:

Catat Komen