Pengikut

Rabu, 10 Julai 2013

Salam Ramadhan....

Alhamdulillah, Ramadhan datang lagi. Bulan yang berkat dan penuh barakah. Moga rahmat-Nya sentiasa ada melindungi kita semua.

Ramadhan yang sentiasa diimarahkan dengan amal ibadah dan juga solat sunat terawih. Ramadhan kali ini kami lalui dengan pengalaman yang makin mencabar. Pertama kali kejutkan Cik Aimi bangun sahur, owhhhhh, sudah nampak gayanya dia lebih mengikut ayah. Yang liat bangun kalau dikejutkan.

Ayah kejutkan, katanya ngantuk. Nak tido. Jadi ibu ayah biarkan dia tidur dulu. Lepas ibu habis sahur, baru ibu kejutkan dia. Menggeliat dan macam-macam la alasan yang keluar dari mulutnya. Nanti perut sakit la, nanti banyak makanan dalam perut la. Tapi yang ibu tergelak tu, dalam tak nak makan boleh pulak dia minta susu botol. KakChik bancuh susu dan dia minum susu sambil pejam mata.

Tengah-tengah ibu dan ayah minum air, terdengar la pula "Good morning!"...Hahahhaha, Cik Aimi dah bangun dengan muka mamai dan minta nak makan ayam goreng.

Jadi, sahur pertama kali Cik Aimi hari ni adalah ayam KCF dan air masak sahaja. Moga tahan la puasa dia tu. Tapi hari ni cuti dan hantar dia rumah tok & tokwan dia. Jangan dia dok pi tadah air Conway sudah la.

Alhamdulillah, permulaan yang baik bagi kami.

Moga rahmat-Nya sentiasa kekal dan segar hingga ke akhir Ramadhan.
Amin Ya Rabbal Amin.

Luvs,
KChik

Tiada ulasan:

Catat Ulasan