Pengikut

Jumaat, 5 September 2014

Buku & Komentar 35: Doa Cinta Seorang Lelaki

Penulis: Pena Kayu
ISBN 978-967-12267-6-6
Penerbit: Idea Kreatif Publication
Halaman: 667
Harga: RM26.00 / RM29.00

Komentar:

Penattttttttttttttttt...itu yang mampu terakam dalam otak.

Rasanya inilah karya yang tidak pernah lari emosinya dari segala masalah. Hampir 95% plot dari muka bab pertama hingga terakhir penuh dengan segala pergaduhan, salah faham, hasad dengki dan juga dendam. Serius....

Kisah Nadine Qhaisara-Abu Hanifah ni sebenarnya best tp disebabkan terlalu banyak plot yang hitam@gelap telah mematikan terus semangat KakChik. 

Sejujurnya permulaan kisah mereka sudah mampu menarik perhatian KakChik tapi plot-plot yang seterusnya memang buat KakChik rasa nak tutup buku & tak payah baca sampai penghujungnya.

Kerana terlalu banyak plot gelap & watak antagonis ni memang buat kisah Nadine-Abu Hanifah tu hilang seri. Watak Abu Hanifah tidak menonjol malah rasa macam tidak nampak kesungguhan En Abu ni dalam menangani permasalah Nadine. 

Rentetan kisah cinta Nadine yang terlalu berjela-jela juga memang buat KakChik hangat hati. Asyik nak bergaduh dan selalu berdepan dengan orang yang tak reti bahasa memang buat kita sakit hati. Tambah lagi dengan karektor Nadine yang ego & bodoh sombong itu. Boleh pulak dia buat ego tak bertempat walaupun dah berkahwin tu. Hurmmmmm

Kadang kala rasa watak Miera lebih dominan berbanding dengan watak Nadine. Tapi sifat over Miera dan keluarga Nadine dalam mengatur jodoh Nadine tu sedikit buat KakChik fobia.

Hurmmmm..banyak persoalan yang tidak terungkai rasa pada KakChik.

Opppssss...nasib baik dah baca buku kedua penulis. Sejujurnya KakChik tidak dapat menyelami 'rasa' untuk kisah Nadine-Abu.

LiFe iS aLoNG JouRNeY
-KakChik-

Tiada ulasan:

Catat Komen