Pengikut

Jumaat, 5 September 2014

Buku & Komentar 36: Hopeless Romantik

Penulis: Sharmien A. Basit
ISBN 978-967-12267-8-0
Penerbit: Idea Kreatif Publication
Halaman: 619
Harga: RM25.00 / RM28.00

Komentar:

3 + 1/2 - 1/2 + 1/2 = 3.5 star

Cinta? Setiap orang ada definasi yang tersendiri tentangnya. Kiah jatuh cinta tergolek kepada Kay saat pandang pertama di airport. Namun Kiah sedar bukan jodohnya kerana Kay sudah mempunyai Jaz. Tapi Luth yang comel itu telah memberi peluang untuk Kiah melihat Kay dari jauh. Walaupun cinta tapi Kiah tidak akan sesekali merampas tunangan orang.

Kiah yang selalu ditinggalkan kekasih tetapi dia tidak pernah serik untuk terus memburu. Dia percaya pasti ada yang terbaik buat dia. Keabraban Kiah dengan Benji juga hampir buat Kiah mengatakan ia kepada sebuah lamaran. Nasib baik belum terjawan ya, rupa-rupanya si Benji itu hanya bergurau.

Sekali lamaran datang terus dari mama Kay. Mahu tak terkejut badak Kiah tu. Haaaaa, sekali Kiah bersetuju jugak walaupun dia dah nampak iceberg Kay tu besar gebadak.

Kiah yang tidak pernah jemu untuk menyatakan cinta. Kiah yang sentiasa berusaha untuk mencairkan ais di hati Kay. Walaupun secara terang-terangan Kay menyatakan tidak cinta tetapi keizinan Kay untuk Kiah menggoda dia tu digunakan sepenuhnya oleh Kiah.

Pakej bulan madu di Paris telah berjaya merapatkan hubungan mereka. Mereka sangat sweet sebabnya sentiasa berkongsi cerita walaupun kadang kala Kay tu sebal aje kalau Kiah membuli dia.

Namun, sekembalinya mereka dari bercuti itu bermula kisah duka buat Kiah. Tiba-tiba terjelma si Julia yang secara berdepan akan merampas Kay darinya. Kiah yang ganas memang berusaha sehabisnya untuk melindungi hak dia. Tapi dah si Julia ni pandai berpura-pura dan juga Kay yang lurus bendul telah menyebabkan rumahtangga mereka berontakan. Tapi KakChik memang tak suka cara Kiah menangani masalah rumahtangga mereka ni. Ada ke patut dia nak lari macam tu aje. Macam tak percaya pula Kiah yang brutal hilang kekuatan untuk berdepan Julia yang gedik tu.

Haaaaaaaaaa..tahu pulak si Kay ni bila Kiah buat tak layan. Iyalah, siapa tak sakit hati dan kecewa kalau dah suami sendiri tak percaya pada kita. Sudah Kay tu tak pernah menyatakan rasa hati pada Kiah. Gelabah cicak Kay masa tu. Tapi Kiah pun tak tahan juga kalau tiba-tiba Kay yang iceberg tu dah tertukar menjadi romantik tak ingat...:P

Suka sangat budak Luth yang comel dan positif tu. Aikksss, Luth kecil-kecil dah cop calon isteri..hikhikhik.

LiFe iS aLoNG JouRNeY
-KakChik-

Tiada ulasan:

Catat Komen