Pengikut

Isnin, 8 September 2014

Ya Allah..Ya Allah..Ya Allah..

Kisah petang semalam.

Cik Aimi balik tuisyen dah 6pm. Memang kelas lewat 4-6pm. Sampai rumah dah 6.20 kot sbb petang semalam kat pulau ni hujan. Jadi ayah yang jadi tukang ambik,kena naik keta. Biasanya ibu jer yang rempit angkut budak berdua tu balik tuisyen. Kira tu dah macam rutin harian ibu la setiap petang.

Dah la balik dah lewat, lepas tu berperang suruh solat. Macam biasa mesti alasan nak siapkan kerja sekolah dulu. Aikssss...solat duluuuuuuuuuuuuuuu, sekali keluar suara askar pencen. Berdesup dia masuk bilik air ambil wuduk & solat.

Lepas tu pulun buat homework, memula tu, ok jer dia tulis. Clear jer tanpa banyak songeh dan bantahan. Tapi lepas makcik dia berenti dengan alasan mengantuk tapi tipu sebab malas nak menulis. Dia mula la tulis dengan tulisan herot & besar gebadak. Bila suruh padan & tulis balik, mula wat perangai. Haaaa, sekali ibu tunjuk hanger..tahu pulak dia meraung. Tu belum kena balun tu... Ibu acah-acah jer...^__^

Bila KakChik bangn tinggalkan dia untuk masak, tetiba terdengar Cik Aimi,,Ya Allah, Ya Allah,,Ya Allah.. Ya Rasulullah..Ya Rasulullah..Ya Rasulullah..dok ulang tu sambil air mata berambu.Sambil tangan menulis..Alololo..sedih pulak KakChik tengok.

Nasib baik lepas tu ibu tengok, semua dah tulis dengan elok. Alhamdulillah..Dah abis tulis terus ambil buku, baca buku..Itu helah dia nak bodek ibu.

Phuhhhh, dugaan betul bila Cik Aimi buat drama..

Buah kepada segala buah pada ibu ayah..

Luvs,
KakChik

Tiada ulasan:

Catat Komen