Pengikut

Ahad, 20 April 2014

Buku & Komentar 31: Suami Sebelah Rumah

Penulis: Ana Sofiya
Penerbit; Fajar Pakeer
ISBN 9789673651948
Halaman: 506
Harga: RM21.00 / RM24.00

20.4.2014

Kisah ini berkisar kehidupan rumahtangga yang baru nak bermula antara Amar-Eryna. Dari mula majlis nikah Eryna-Azlan yang tak tertunai sehinggalah ke kisah majlis resepsi Amar-Eryna.

Amar dan Eryna ni rupanya hidup berjiran sejak Amar umur 8 tahun lagi. Tapi dari awal mereka tidak pernah sebulu. Amar yang nerd dan Eryna yang kasar dan perasan segalanya bagus tu memang selalu membuli Amar. Amar bukan lelaki lemah tapi sebab sayang dia sanggup menerima hukuman walaupun bukan salah dia.

Sebenarnya Amar dari awal lagi dah jadi calon menantu Mak Non dan Pak Wan. Tambah lagi ibu dan ayah Amar berkawan baik dengan mak abah Eryna. Tapi Eryna memang tak pernah pandang pun Amar tu. Walaupun Amar seorang doktor tapi Eryna tak pernah nak heran. Yang dia dambakan Azlan, kekasihnya sejak 8 tahun dulu. Tapi sekali Azlan buat onar, hantar sms batal nikah setengah jam sebelum majlis. Apa lagi?? Mengamuk la Mak Non dan Pak Wan. Dalam masa yang sama, kebetulan Amar ada di majlise tersebut. Entah meroyan macam mana, Eryna boleh pulak melamar Amar sedangkan sebelum ni bukan main menyombong lagi dia tolak pinangan Amar. Siap dengan kutuk lagi.

Namun bagi Amar, dah peluang depan mata,kan. Terus dia sambar. Tambah lagi dengan tangan ajaib Sam yang mengubah penampilan Amar. Semua orang terpukau. Heh, baru Eryna tahu. Doktor nerd tu pun ada aura juga.

Kenapa jadi Suami Sebelah Rumah? Sebab syarat mengarut Eryna la ni. Huh, gerammmmm jer tapi Amar pun satu, ikut semua apa yang Eryna kata. Sekali terkantoi dengan ibu bapa mereka tahu pulak si Eryna ni menggelabah.

Walaupun tak nak mengaku dia cintakan Amar tapi merajuk juga Eryna bila ada wanita lain yang mengejar Doktor Amar yang hot, bak kata Anis. Nasib baik la Amar ini cinta setia maut sungguh walaupun digoda oleh Doktor Wani, tetap kekalkan hati untuk Eryna.

Komentar:

Mungkin kerana membaca kisah yang hampir sama sebelum ini, jadi KakChik punya target up sikit. Pada permulaan jalan cerita sangat meleret-leret. Sebelum majlis hingga dah majlis nikah Amar-Eryna dah melibatkan berbab-bab. Disebabkan POV1 yang dibahagikan kepada dua watak utama, Amar-Eryna, kadang kala ada pengulangan perkara dan situasi yang sama. Jadi pada KakChik dah hilang rasa nak tahu di situ.

Luvs,
KakChik


Tiada ulasan:

Catat Komen